top of page

VARFÖR STYLa?

Det är så enkelt! Antingen passar man på att göra sitt yttersta för att maxa sin försäljning eller så gör man det inte. 

 

En vacker och inspirerande bostad ger härliga säljande bilder till annonsen. En vacker och inspirerande annons leder till ett större intresse och därmed en mycket större chans till fler hungriga intressenter och budgivare.

 

BEHÅLL KÄNSLAN

I flera år jobbade jag med den så kallade klassiska homestylingen där vi hyrde ut möbler och inredning till kunder som ville förnya och förbättra sina bostäder inför försäljning.

 

Många av kunderna sa omedelbart när stylingen stod klar "Men varför tog jag inte hjälp tidigare, nu vill jag ju inte ens flytta!". Kunden fick helt plötsligt det de saknat i bostaden och därmed också den där känslan av att "här vill man bo". 

Jag vill att kunden får med sig den känslan genom att faktiskt behålla inredningen efter att  stylingen är avslutad, och ta med sig in i sin nästa bostad.

ta med stylingen till NÄSTA BOENDE

Details & Design stylar hållbart och genomtänkt. Jag vill att mina kunder inte bara ska kunna förnya och förbättra inför sin försäljning utan också att de ska ta med sig delar in i nästa boende!

 

Genom att lägga lite extra tid på inredningen gör att kunden kan behålla känslan av ett väl inrett hem även i nästa bostad. Processen är något längre än en klassisk homestyling, men resultatet gynnar både bostaden till salu och det nya hemmet. 

- Vad kan vi använda från befintlig inredning?

- Vad kan vi låna?

- Vad kan vi köpa?

Se det som ett ypperligt tillfälle att få hjälp av en inredare för en maxad försäljning men också för ett maxat kommande boende!

ANLITA EN STYLIST

Pris på offert

1. Kontakta mig så kommer jag över på ett kostnadsfritt möte där vi tillsammans går igenom bostaden. Är det en mindre bostad kan det räcka med mobilbilder och ett telefonsamtal där vi går igenom allt.

 

Under mötet går vi igenom rum för rum. Vi pratar dels om kundens egna idéer, visioner och tankar. Men det mesta baseras givetvis på vad jag upplever och hur jag ser till att vi kommer fram till den bästa förbättringen för att lyfta och maxa bostaden.

Så snabbt jag kan skickar jag en offert som behövs godkännas.

2. Jag tar massa foton och för anteckningar under hela mötet som jag i efterhand noga går igenom. Med hjälp av detta skriver jag sedan de listor jag ger till kunden;

 

En lista för eventuella åtgärder (plocka bort, flytta osv)

 

En lista för vad jag rekommenderar att kunden köper in.

 

Det är sedan upp till kunden att följa listorna och göra inköpen, om inget annat är sagt och överenskommet.

3. Vid ett bokat datum kommer jag sedan ut till kunden och stylar. Vi använder den befintliga inredningen ihop med de inköpen som gjorts. Beroende på storlek av bostad och tid på året kan stylingen ske samma dag som foto, annars ofta uppdelat över två eller fler dagar.

 

4. Efter att jag är klar står hela stylingen och inredningen kvar för kunden att först ha visning i men också för att bo kvar i och sedan inreda med i nästa hem.

Alla uppdrag är unika och tar olika lång tid. Kunden bestämmer själv hur mycket och omfattande hjälp hon vill ha. 

bottom of page